Monday 25 September 2017

Bayar Loan Kereta Public Bank Melalui Maybank2u Forex


GtKHAS kepada mereka yang buat pinjaman kereta menggunakan AMBANK. A) Tak perlu nak cari Banco AMBANK baru nak bayar ansuran kereta. B) Jika anda malas nak guna banco online untuk bayar ansuran kereta. Hanya guna ATM AMBANK di mana mana sahaja. Termasuklah di 7Eleven yang mempunyai ATM AMBANK. Anda boleh bayar pinjaman kereta anda tanpa masaalah. Walaupun kad bank anda bukan kad AMBANK (akaun bank lain). Contohnya CIMB, MAYBANK. PUBLIC di terima untuk pembayaran. Caranya pergi masukkan kad ATM anda tu. Cari bahagian sewa beli. Masukkan pilihan no kenderaan atau no akaun pinjaman. Bagi saya no kenderaan lagi senang nak ingat. Kemudian masukkan amaun nak di bayar. Selepas itu akan keluar nama pemilik kenderaan tu di paparan ATM tersebut. Anda procede teruslah, então anda dah instala bayar. Sangat mudah. Saya dah buat dan berjaya. Seronok. Salam semua, sebelum ni saya telah menyentuh kad kredit kad debit untuk salah satu cara bayar online, saya tak perlu cerita panjang lebar dalam kad kredit yg penting ialah kad debit kerana ia selamat digunakan. Tajuk kali ni saya akan gabungkan internet banking dan kad debit yg popular di Malaysia. Hampir semua IM di Malaysia menggunakan Kad Debit link dengan Internet Banking, senang cerita logo ni semua mesti kenal logo kepala harimau. Sesiapa yg telah membuka akaun simpanan, secara terus mereka telah memiliki kad debit Visa yg di keluarkan oleh Maybank, cantik saya pun ada satu. Sekiranya anda telah memilikinya tapi masih tak tau guna untuk compras online tak berguna juga, kad debit Visa ini juga boleh link dengan akaun Paypal. Ada yg telah menerbitkan dalam e-book untuk dijual sungguh mudah sedangkan info ni semua ahli internet boleh perolehinya secara percuma, cuma rajin dengan tak rajin jer nak explorar hehee. Baiklah untuk Internet Banking di Malaysia atau Local semua banco de dados telah menyediakan plataforma web kepada para pelanggannya berurusniaga melalui online senangkan. Tapi yg saya tak berkenaan dgn mereka ni kakitangan pihak bank tidak menjelaskan dgn terperinci kepada pelanggan cara menggunakan perbankkan internet mereka hanya bagi navegador untuk dibaca, bagi yg newbie apalah daya mereka untuk membuat semua tu kesyian2. Sebenarnya saya telah lalui pengalaman tu terkial2. Hehehe, mujurla rajin cari info. Berikut adalah senarai perbankkan di Malásia: Banco Maybank Cimb Banco Affin Banco da Aliança Banco Am Bank Banco HSBC Banco Islâmico Banco Muamalat Rakyat BSN Banco Hong Leong Banco Eon RHB Agro Bank Sekiranya senarai bank2 di atas belum lengkap anda boleh post di comment nnt. Seterusnya saya akan menerangkan membuat pendaftaran di Maybank2u, berikut ialah langkah2 paling senang membuat pendaftaran: Pengguna Maybank perlu ke ATM mesin. 1.Mesin ATM Maybank

No comments:

Post a Comment